Sunday, May 29, 2011

Fakta yang menarik berkenaan facebook :D

Assalammualaikum,hadirin sekalian , harini nk cite sikitla pasai facebook.Ok ,pada zaman globalisasi kini cehhhh haha , pada zaman sekarang sape2 yang tade facebook dianggap buta it kan? kan?. Memang aku akui aku ade facebook tapi dh berkurun tak bukak disebabkan "bende ni".
Lepas korang bace ni,nak block aku ke ape ,takpe tak kisah pun yang penting aku dapat sampaikan.


Facebook pada asal hukumnya adalah harus,Facebook ni jadi harus kalau kita berdakwah melaluinya,contoh lah ko copy hadis pastu paste kt wall dan post ,insyaallah ramai yang tengok ,bayangkanlah pahalanya .(hukum ini dipetik dalam soal asyraf).


Tetapi boleh menjadi haram,disebabkan kelalaian(tinggal solat),Aku pun ade jugak tinggal solat,solat lambat , aku bukanlah sempurna sangat tapi sama2 kite berubah ok?. Selain itu fb dijadikan tempat untuk mengumpat,fitnah dan macam2 lagi.



Oklah tanpa melengahkan mase ini dia:







Tadi tu part 1 ,ni part 2:






Kalau nk diikutkan hati aku nak je bukak sebab ramai member2 tapi aku lagi kesiankan saudara aku kat palestine ,50 sen kawan banyak tak banyak lah,Yang menariknya orang yang menulis artikel ni TAKDE FACEBOOK. tak caye search kt google.Lagi satu takkan lah majalah AL ISLAM nak tipu?
Renung2kan dan selamat beramal (mcm prof izy pulak haha).

Asslammualaikum :D

No comments:

Post a Comment